FIZZ | Digital Agency opent een vestiging in Shanghai. Zo kopte de website van ons.
Jan van Geerenstein • 07-04-2017 • Leestijd 6 min

Een leuk filmpje erbij, evenzo leuke reacties en oprechte gelukwensen. Jammer dat het om een traditionele 1 april grap ging. Aan de andere kant konden mensen het zich dus wel voorstellen dat het waar was.

Ergens is onze reputatie dan wel zodanig dat het mogelijk zou kunnen zijn, of we kunnen gewoon goed jokken. Reputatie bouwen en jokken, kunnen soms heel nauw met elkaar verweven zijn. En bij jokken bedoelen we ook: informatie bewust achter houden. Reputatie speelt in de wereld van (online) marketing een cruciale rol. Voor onszelf en voor de klanten. Ik heb zelfs de indruk dat het in ons vak dikwijls niet gaat om geld verdienen ten diepste, maar eerder over reputatie bouwen. Reputatie is als een sneeuwbal die van een berg naar beneden rolt. De goede soort reputatie wordt alsmaar groter en groter, als die tenminste eenmaal rolt. Steeds grotere klanten, steeds grotere opdrachten en zelfs internationale uitstapjes. Precies wat ons hartje eigenlijk wil. 

Mooie dingen maken, hoeft niet direct te maken hebben met budget en grootte. Het gaat vooral om zendtijd voor al dat moois. Hoe groter de podia, des te groter de vreugde en voldoening. Heel vaak horen wij wel om ons heen dat creatieve producten maken het belangrijkste is voor creatieve bedrijven en mensen. Dat is toch niet helemaal waar. Het feit dat creatieve bijdrages een stukje van de wereld kunnen veranderen, is een veel groter motief. En hoe groter deze stukjes van de wereld zijn die veranderd worden, des meer relevantie er beleefd wordt door de creatieve organisaties. Het effect op het publiek, de glimlach, de aanmoediging om het eens anders te bekijken is de belangrijkste drijfveer. Niet het creatieve product, maar het effect. Dat maakt creatieve bedrijven als FIZZ | Digital Agency effectief. En dat zullen niet veel mensen in eerste instantie denken bij een creatief bedrijf. 

'Is jokken effectief?'

Is jokken effectief? Op de korte termijn wel, op de lange termijn niet. En daarmee geven wij gelijk een antwoord voor onszelf. Wij spreken af om niet te jokken. Wij gaan voor duurzame relaties. Kiezen altijd voor de langetermijneffecten. Punt. Wij luisteren altijd heel scherp naar de verhalen van onze klanten. Wij willen er alles van weten en als de klant in zijn enthousiasme vertelt hoe groots hun producten wel niet zijn, letten wij op hoe groot, groot is en schromen niet om een preciezere, eerlijkere plek aan te wijzen die het product nog groter kan maken. We vertrekken vanuit de diepe waarheid van product en merk. Dus we graven dieper. Vooral ook om er zelf in te geloven. Een paar kritische of beter gezegd: nieuwsgierige vragen stellen, is in onze ogen de essentie van de oplossing vinden. 

Maar gaan we nog naar Shanghai? Nee, dat was een grapje. We gaan wel naar Italië voor een mooie klant. Echt waar!

Foto van Jan van Geerenstein

Op zoek naar de waarheid?

Jan van Geerenstein vertelt u graag meer.

0522 24 61 62
j.vangeerenstein@fizz.nl