Een Midwinterwandeling richting de toekomst Header icoon

Elk jaar staat ‘ie dik omcirkeld op de kalender: de heerlijke midwinterwandeling georganiseerd vanuit ondernemersvereniging VNO-NCW Midden.
Murat Prins • 13-02-2018 • Leestijd 6 min

Credit Patrick van Gemert / Zutphens Persbureau

Tussen alle Nieuwjaarsborrels met hapjes en drankjes die indruisen tegen alle goede voornemens, pakt VNO-NCW het anders aan. Met een bijeenkomst die een informele sfeer combineert met een buitenluchtactiviteit. Voor FIZZ Digital Agency een ideale setting om als officiële kennispartner van VNO-NCW Midden een korte presentatie te verzorgen. Aan ons de schone taak om in een ruimte vol ondernemers met grote plannen voor het nieuwe jaar te laten zien hoe zij in korte tijd online succesvoller kunnen worden.

De Midwinterwandeling en het prachtige stilleven van de natuur stonden daarbij misschien wel symbool voor de manier waarop veel ondernemers in 2018 nog altijd tegen marketing aankijken. Vanuit een historisch perspectief. “Ik adverteer in de krant”, “Mijn spotje komt geregeld langs op de radio” en “Ik neem altijd een brochure mee naar een klant”. Het zijn kreten die bij veel bedrijven nog volop in de mindset zitten. In marketingtermen staat dit bekend als outbound marketing. De ondernemer koopt zijn advertentieruimte in. Terwijl online marketing zoveel nieuwe mogelijkheden biedt om effectiever en goedkoper bij potentiële klanten in de picture te komen.

Klanten worden bij deze nieuwe benadering niet meer zozeer gezocht. Tegenwoordig is het de kunst om door je klanten gevonden te worden. Door jezelf online optimaal te presenteren en in je content te refereren aan behoeftes, komt de klant makkelijker bij jou terecht. Deze benadering die gericht is op vindbaarheid noemen we inboundmarketing. De centrale vraag aan het begin van onze presentatie was dan ook: “Heeft u voor uw bedrijf inzichtelijk waar online kansen en bedreigingen liggen?”

Als ondernemer is er steeds meer ruimte om je eigen verhaal te vertellen. Je hebt immers de beschikkking over eigen advertentieruimte met een website en social media. Door content steeds specifieker te presenteren, ga je als ondernemer als het ware met je marketingstrategie steeds meer een trechter in, waarbij de vraag vanuit de markt en het aanbod van een onderneming steeds dichter bij elkaar komen te liggen. Eigenlijk werkt een moderne marketingstrategie daarin net zoals de ervaring van een lange Midwinterwandeling. Eerst wordt je getroffen door de inmensheid van de natuur als geheel en naarmate je verder wandelt vallen er steeds meer details op. Een omgevallen boom op het pad of het reliëf in de raamvensters van een naburig gelegen kasteel, ze vertellen allemaal een verhaal. Het verhaal is altijd aanwezig, het moet alleen wel op de juiste manier verteld worden.

Dat is een notendop wat wij doen bij FIZZ Digtal Agency. In korte tijd een scenario schetsen waarin bedrijven inzicht kunnen krijgen wie hun doelgroep is, waar de doelgroep naar zoekt, waar en hoe lang de bezoekers zich bevinden op hun website en wat er nog geoptimaliseerd kan worden op het gebied van SEO, SEA en conversie optimalisatie. Daarbij is FIZZ een full service bureau waar een initiële vraag in house kan worden uitgewerkt tot een allround strategie.

Ons advies voor de aanwezige ondernemers bij VNO NCW Midwinterwandeling was dan ook: Zet je pijlers op inboundmarketing. Daarmee werd de historische wandeling ook een beetje een digitale reis in de toekomst. Onze beloning na afloop: een feestmaaltijd met stoofvlees en kip. En een zak vol met leads en visitekaartjes.

Bekijk hier de terugblik, met speciale aandacht voor het Geldersch Landschap & Kasteelen op Kasteel Doorwerth

https://www.youtube.com/watch?v=Lir53nlpRqU&feature=youtu.be

 

Gratis SEO scan

Ben je ook benieuwd waar je online kansen liggen? Vraag geheel vrijblijvend een SEO scan aan.

Foto van Murat Prins

Waar liggen de online kansen?

Murat Prins vertelt u graag meer.

0522 24 61 62
murat@fizz.nl