Marketing Adviseur (32-40 uur)

Projectmatig – online en offline - academisch

Vacature

In deze afwisselende en uitdagende rol ben je van A tot Z verantwoordelijk voor jouw eigen projecten en organiseer en coördineer je het commerciële, creatieve en uitvoerende proces. Opdrachten komen binnen via bestaande klanten, contacten van FIZZ of doordat je meedoet aan een pitch bij een potentiële opdrachtgever. De opdrachten variëren van het bouwen van een website tot het ontwikkelen en uitvoeren van de volledige marketingstrategie voor zeer uiteenlopende typen bedrijven. 

Door goed te luisteren, door te vragen en ‘tussen de regels door’ te lezen, inventariseer en doorgrond je vragen van klanten en bouw je een relatie op. Je geeft adviezen, maar geeft vooral de klant zelf de ruimte om een beeld te schetsen van zijn/haar wensen en ideeën. Vervolgens zorg je dat e.e.a. op kantoor wordt uitgewerkt tot een passend concept en voorstel dat je presenteert aan de klant. De opdracht haal je binnen door de aansluiting die je hebt bij de klant en de drive om de klant te laten groeien en doelstellingen te realiseren, niet door een op ‘scoren’ gerichte mentaliteit. Op deze wijze wordt de opdracht jou gegund. Je maakt prijsafspraken, coördineert de uitvoering, schakelt tussentijds met de klant en bewaakt deadlines en resultaten. Gedurende het project ben jij het eerste aanspreekpunt voor de klant en geef je vanuit een meewerkende rol leiding aan het projectteam. 

Jouw gesprekspartners bij klanten zijn marketingmanagers, marketingmedewerkers of de ondernemer zelf. Intern werk je intensief samen met andere marketingadviseurs, een marketingstrateeg, webdesigners, grafisch specialisten, online marketingspecialisten etc. Je bent ongeveer de helft van de tijd op pad naar (potentiële)klanten, de rest van de tijd werk je aan de projectuitvoering op kantoor. 

Functie-eisen

Je hebt een afgeronde academische opleiding op het gebied van marketing en/of communicatie en je hebt werkervaring in een soortgelijke marketingrol. Je hebt uitgebreide en actuele kennis van online marketing. 

Persoonskenmerken

Je bent een enthousiaste, gedreven en stevige persoonlijkheid met een pragmatische en doelgerichte instelling. Je bent pro actief, bezit de nodige assertiviteit en zelfstandigheid, maar kunt ook goed samenwerken en op een prettige wijze anderen aansturen. Je kunt creatief en out of the box denken en hebt de stijlflexibiliteit om in diverse typen bedrijven en met verschillende menstypen te kunnen communiceren. Jouw commerciële drive is erop gericht anderen te helpen en vanuit de relatie de opdracht te krijgen. Je hebt een groot empatisch vermogen, kunt goed luisteren en ‘de vraag achter de vraag’ helder maken. Je werkt gestructureerd, planmatig en kunt goed overzicht houden over meerdere projecten tegelijk in verschillende stadia. 

Bedrijfsomschrijving

FIZZ Digital Agency in Meppel is een middelgroot marketing & communicatiebureau in Meppel en helpt haar klanten hun doelen en doelgroepen te bereiken. Positionering, merkontwikkeling, strategieën uitwerken, communicatiemiddelen produceren en (online)campagnes ontwikkelen zijn aan de orde van de dag. Bij FIZZ staat marketing voor resultaat. Het bureau wordt vanuit een ondernemers- en resultaatgerichte visie aangestuurd. Zo zetten zij hun creatieve communicatie effectief voor klanten in.

Contactinformatie

Het volledige werving- en selectietraject wordt verzorgd door Métier.
Mocht je interesse hebben in deze functie en voldoen aan de gestelde eisen, reageer dan zo spoedig mogelijk via de site www.metier.nl. Voor vragen kun je contact opnemen met Ingobert Veen.

Foto van Métier

Interesse?

Métier vertelt u graag meer.

038-452 88 33
info@metier.nl