Van alle markten thuis zijn Header icoon

Voor HuisTipTop mochten wij de afgelopen maanden een nieuwe website ontwikkelen. Het resultaat: een online platform dat staat als een huis.

Een plek onder de zon

HuisTipTop is gespecialiseerd in hulpvragen rondom huishoudelijk werk. Via hun platform konden mensen met een persoonsgebonden budget die op zoek waren naar hulp in de huishouding, eenvoudig worden gekoppeld aan mensen die op zoek zijn naar schoonmaakwerk. Vanuit die basis - het gemakkelijk kunnen inrichten van werkzaamheden op het gebied van huishoudelijk werk – is het dienstenaanbod in de nieuwe website geoptimaliseerd en doorontwikkeld. Deze diensten zijn niet langer alleen beschikbaar voor mensen met een persoonsgebonden budget. Ook particulieren kunnen terecht bij HuisTipTop.

Diensten

  • Digital Development & Management
  • Digital Monitoring & Optimization
Een plek onder de zon
Een plek onder de zon

Kind aan huis

Er is altijd wel iets te doen

Bij de medewerkers van HuisTipTop werd in de praktijk ervaren dat de hulpvraag in veel gevallen niet ophoudt bij alleen maar huishoudelijke taken. In het dagelijks leven kunnen andere beslommeringen ook voor stress en ongemak zorgen. Bovendien vinden sommige particulieren die niet meer in staat zijn om zelf al het huishoudelijke werk te doen het ook prettig en gezellig om af en toe iemand over de vloer te hebben die een luisterend oor biedt. Bij Huis Tip Top wilden ze daarom graag hun dienstenaanbod uitbreiden en ondersteuning bieden voor een totale thuissituatie.

Kind aan huis
Afbeelding bij case

Op de nieuwe website kan de bezoeker dan ook terecht voor zaken als administratieve ondersteuning, reparaties of andere klussen in huis, sociale begeleiding, vervoer en tuinonderhoud. Via een duidelijk pad is het makkelijk en overzichtelijk zoeken naar een gewenste dienst. Ook heeft HuisTipTop een chatfunctie toegevoegd, waardoor er een directe contactmogelijkheid is voor aanvullende vragen of extra hulp.

Afbeelding bij case

Slot op de deur

De website van HuisTipTop was sowieso toe aan een opknapbeurt. Het platform waar voorheen gebruikt van werd gemaakt, voldeed niet meer aan de eisen van de tijd. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een responsive design en de restricties die in mei van dit jaar zijn ingevoerd met de komst van de AVG-wet. Hoe zat dat ook alweer? De Algemene Verordening Gegevensbescherming heeft de regels aangescherpt rondom het gebruiken van persoonsgegevens. Op websites kan je daarbij denken aan contactformulieren waarbij bezoekers gevraagd wordt om gegevens in te vullen. Maar ook bijvoorbeeld een populaire functie als Google Analytics draait om het vergaren van persoonlijke data. De AVG-wet vereist onder andere dat er op een website duidelijke informatie staat over de wijze waarop er wordt omgegaan met de gegevens van derden.

 

Een website is ook een thuis

Wist je dat een gemiddelde website sowieso maar een levensduur heeft van ongeveer drie jaar? Dat klinkt als een korte tijd, maar eigenlijk is het helemaal niet zo onlogisch. Veel ondernemers en instanties zien een website nog altijd als een platform dat een keer goed ingericht moet worden. Maar een website is vandaag de dag ook het eerste visitekaartje van je bedrijf of instantie geworden. Het is goed om je website te benaderen als een online winkeletalage of huis. Bij een etalage of een eigen huis vinden we het heel normaal dat deze regelmatig moet veranderen. Om je publiek te blijven verrassen, om in te spelen op trends of actualiteiten en om mee te gaan met (digitale) ontwikkelingen. Het is daarom ook aan te raden om de investering voor de doorontwikkeling van je website mee te nemen in je jaarlijkse marketingplan en -begroting. Dit biedt je een goede basis voor al je online marketingactiviteiten.

Een website is ook een thuis
Foto van Marjolien Roesink

Meer weten? Neem contact op.

Marjolien Roesink vertelt u graag meer.

06 23 63 31 40
marjolien@fizz.nl